Update Corona maatregelen

Bijwonen kerkdiensten
Door de aanscherping van de coronamaatregelen door het Rijk ziet uw kerkenraad zich genoodzaakt om het aantal aanwezige gemeenteleden tijdens een kerkdienst fors af te schalen. Uw kerkenraad neemt de richtlijnen van het Rijk daarbij als uitgangspunt.
Hoe ging het voorheen?
U schreef zich in via de Scipioapp welke kerkdienst u graag wilde bijwonen. U mocht hierna zelf bepalen welke ingang van ons kerkgebouw u nam. Dit is helaas de komende zondag(en) niet meer mogelijk.
Welke ingang moet ik nemen?
Onze kerkzaal is vanaf zondag ingedeeld in drie ‘zalen’: zaal A, zaal B en zaal C. Elke zaal heeft haar eigen ingang. Voor elke zaal kunnen maximaal 30 gemeenteleden zich inschrijven voor het bijwonen van een kerkdienst.
Hoe is de verdeling van de zalen?
Via de zij-ingang aan de Ransuil betreedt u zaal A. Door de hoofdingang gaat u naar zaal B. En zaal C bevindt zich aan zijde van de Nagel.
Hoe werkt het inschrijven?
Dit is hetzelfde als voorheen. U schrijft zich in via de Scipioapp. Echter u maakt daarbij een keuze voor 1 van de 3 zalen. In de Scipioapp wordt aangegeven hoeveel gemeenteleden zich inmiddels hebben ingeschreven voor een zaal. We willen u verzoeken om zich maar voor 1 dienst per zondag in te schrijven om zoveel mogelijk broeders en zusters de kans te geven om een dienst bij te wonen.
Het wordt dus 30 x 3?
Dat klopt. Op deze wijze volgen wij zoveel als mogelijk de richtlijnen van onze overheid.
Mondkapje op?
Het advies van het Rijk is dat u een mondkapje draagt bij binnenkomst en vertrek. Tijdens de kerkdienst is het dragen van een mondkapje niet nodig.
Samenzang
De samenzang wordt beperkt tot 1 couplet per samenzang