Repetitie groot reformatiekoor

Nieuw! Zing mee met het Groot Reformatiekoor op Urk!

Het Groot Reformatiekoor o.l.v. Martin Zonnenberg is een gemengd koor dat in 2016 en 2017 diverse composities ten gehore heeft gebracht met wel 400 koorleden! We hopen ook in 2018 en 2019 door te gaan met dit project! Dit project wordt ondersteund door Refo500 en stichting IRS (In de Rechte Straat). Komend jaar hopen we ook weer te repeteren op Urk!

In het repertoire zitten diverse psalmen in verschillende stijlen, enkele klassieke bewerkingen, waarmee wordt gezongen van de tijd van de Reformatie tot nu! Vanaf de leeftijd van 16 jaar is iedereen welkom op dit ‘alle-leeftijdenkoor’. Wanneer het totale koor bij elkaar komt staat dit onder de leiding van dirigent Martin Zonnenberg, met Peter Wildeman aan het orgel en Joost van Belzen aan de vleugel.

Ook in de regio Urk zal in jaar 3 een afdeling van start gaan onder leiding van dirigent Fred de Vries. Gerepeteerd zal er worden in CGK Ichthus, Richel 2. De repetities zijn op D.V. Vrijdag 25 mei 2018, 22 juni 2018, 14 september 2018 en 5 oktober 2018 van 19:30 – 21:30.

Op 20 oktober zal er een generale repetitie zijn met alle locaties bij elkaar in Gorinchem, waarna diverse concerten zullen volgen. Deze zullen in ieder geval in Amersfoort (St. Joriskerk) en Dordrecht (Grote Kerk) zijn!  We hopen onder andere een keer te zingen met Soli Deo Gloria o.l.v. Jaap Kramer.

Als u zich inschrijft voor het eenjarige project, dan zijn de kosten € 75. Schrijft u zich direct in voor het tweejarige project (2018 en 2019), dan zijn de kosten € 140. Hiervoor ontvangen de koorleden een map met gedrukte muziek van het repertoire van het Groot Reformatiekoor en een oefen-cd met de zangpartij erop!

Opgeven kan via de site www.reformatiekoor.nl. Op de website is ook alle informatie betreffende het koor te vinden! Zingt u ook mee?